Rádi bychom Vás tímto informovali, že dnešním dnem, tj. 26. listopadu 2021 končí přechodné období pro šíření reklamních materiálů na zdravotnické prostředky („ZP“) a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro („IVD“). Nově tak všechny reklamní materiály týkající se ZP a IVD musí splňovat požadavky zákona o regulaci reklamy ve znění zákona č. 90/2021 Sb.

V této souvislosti tak zejména doporučujeme:

  1. zkontrolovat aktuálně šířené reklamní materiály z hlediska jejich souladu s novými pravidly regulace reklamy,
     
  2. stáhnout od obchodních zástupců a z „terénu“ všechny staré materiály, které nejsou v souladu s novými pravidly,
     
  3. stáhnout jakoukoliv internetovou prezentaci, která není v souladu s novými pravidly,
     
  4. kontaktovat třetí strany, které Vaši reklamu podle staré právní úpravy (reklamu, jejímž jste zadavatelem či zpracovatelem) šíří, aby její další šíření ukončili.

 

Dále bychom Vás rádi informovali, že k dnešnímu dni Státní ústav pro kontrolu léčiv vydal oficiální doporučující pokyny k problematice regulace reklamy na ZP a IVD. Konkrétně se jedná o následující pokyny:

 

  1. UST-39 – Regulace reklamy na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro [dostupný zde: UST-39, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)];
     
  2. UST-40 – Doporučující pokyn k pojmu „odborník“ [dostupný zde: UST-40, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)];
     
  3. UST-41 – Poskytování reklamních vzorků zdravotnických prostředků a diagnostických zdravotnických prostředků in vitro [dostupný zde: UST-41, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)];
     
  4. UST-42 – Sponzorování a poskytování darů a jiného prospěchu odborníkům u reklamy na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro [dostupný zde: UST-42, Státní ústav pro kontrolu léčiv (sukl.cz)].

 

V případě, že budete potřebovat v této oblasti jakoukoliv konzultaci či radu, neváhejte se na nás kdykoliv obrátit!