Termín konání:

Srdečně Vás zveme na náš tradiční a oblíbený seminář FARMACIE, MARKETING A PRÁVO, který i letos přinese to nejdůležitější z české a slovenské regulace reklamy na léčivé přípravky, zdravotnické prostředky, doplňky stravy a kosmetické přípravky.

Na co se můžete těšit?

  • Komplexní přehled regulace, včetně aktuálních právních i změn: v této souvislosti nesmí zapadnou velká aktualizace pokynu UST 27 (!), které se budeme také věnovat právě ve světle zkušeností
  • Praktické příklady a doporučení využitelná ihned v praxi
  • Odpovědi na konkrétní dotazy z Vaší každodenní praxe
  • Možnost ovlivnit obsah semináře zasláním svých dotazů předem


Ve středu 26. listopadu 2025 bude na programu česká regulace.

Ve čtvrtek 27. listopadu 2025 bude veškerý čas věnován slovenské úpravě ve spolupráci s advokátní kanceláří POLAKOVIČ & PARTNERS.

Seminář tedy bude opět dvoudenní. Česká část semináře (první den) proběhne kombinovaně – online formou webináře i osobně v příjemných prostorách Truhlárny Event Room. Těšíme se opět na osobní setkání a přínosnou diskuzi, kterou doplní i velmi dobré občerstvení. Slovenská část proběhne ryze on-line formou webináře. V případě, že se nebudete moci zúčastnit ani osobně, ani online sledováním přímého přenosu, zpřístupníme Vám dodatečně jako standardnímu účastníkovi záznam.

Přihlašujte se přes registrační formulář ZDE
 

Vaše preference, dotazy, témata semináře či zpětnou vazbu můžete již nyní zaslat Mgr. Liboru Štajerovi: libor.stajer@kmvs.cz.

Místo konání

osobně v prostorách Truhlárny – Event room (část ČR, první den)

nebo

online přenos z prostor Truhlárny – Event room (část ČR) a z Bratislavy (část SR, druhý den)

nebo

oba dva dny jako webinář online

Přednášející

Libor Štajer, partner KMVS
Lucie Macáková, advokátka KMVS
Petra Maryšková, advokátka KMVS
Antonín Valuš, advokát KMVS
 

a
 

Marko Polakovič, advokát Polakovič & partn.
Ivana Polakovičová, advokátka Polakovič & partn.

Cena

Za oba dva dny semináře, tj.:

první den osobně v Truhlárna Event Room včetně celodenního občerstvení (část ČR) a druhý den (část SR) webinář;

nebo online webinář oba dva dny;

cena 13.600 Kč bez DPH za jednoho účastníka.

 

Za jeden den semináře, tj.:

pouze první den osobně v Truhlárně či online (část ČR)

nebo pouze druhý den online (webinář SR);

cena 9.400 Kč bez DPH za jednoho účastníka.

 

Přihlašujte se přes registrační formulář ZDE


Doplňujeme, že i letos můžete rozdělit účast tak, aby se v rámci jednoho účastnického poplatku za oba dva dny semináře zúčastnila první den osoba zodpovědná za trh v ČR a druhý den se zúčastnila jiná osoba ze stejné společnosti zodpovědná za trh v SR.

Program

Program semináře bude letos opět nabitý a jako každý rok si tak nejen zopakujeme základy právní regulace, ale podíváme se rovněž na novinky, aktuality a legislativní výhled na příští rok!

 

A. Regulace v České republice

  • podrobné a praktické srovnání pravidel reklamy na léčivé přípravky, zdravotnické prostředky, doplňky stravy a kosmetické přípravky – shrnutí a vysvětlení rozdílů mezi kategoriemi, praktické tipy pro efektivní přípravu reklamní kampaně i v rámci digitální komunikace;
  • zkušenosti z neustále se vyvíjející dozorové praxe SÚKL, SZPI, KHS, RRTV – na co si dát pozor, jaké jsou rozhodovací trendy (tradičně shromažďujeme a analyzujeme rozhodnutí dozorových orgánů). Jedním z hlavních témat letošního semináře také budou změny, které do praxe přineslo aktualizované znění pokynu UST-27 ve verzi 4, který reguluje reklamu na léčivé přípravky. Letos se RRTV zaměřila na influencery, poradíme, jak nastavit spolupráci s nimi;
  • aktuální zkušenosti z dozorové praxe v oblasti komunikace slev a používání recenzí uživatelů na internetu;
  • regulace „zelených“ tvrzení – aktuální informace o transpozici do české legislativy;
  • co se chystá na poli reklamy – detailně rozebereme nejen připravované změny zákona o regulaci reklamy, ale i například využívání umělé inteligence a její regulaci.
     

B. Regulace ve Slovenské republice:
 

  1. Komplexné zhrnutie pravidiel reklamy liekov, zdravotníckych pomôcok, výživových doplnkov a kozmetiky v Slovenskej republike
  • prehľadná sumarizácia zákonných aj etických pravidiel aplikujúcich sa na reklamu liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín a kozmetiky v SR;
  • vybrané posledné zmeny reklamných pravidiel;
  • popis najčastejších foriem reklamy, chýb pri ich realizácii a s tým súvisiace právne úskalia;
  • praktické príklady aplikácie reklamných pravidiel na rôzne formy propagácie liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín a kosmetiky;
  • ako odlíšiť reklamnú a nereklamnú činnosť a ako urobiť z reklamnej činnosti nereklamnú;
  • príklady z rozhodovacej praxe orgánov dozoru na úseku reklamy;
  1. Novinky z pripravovanej legislatívy upravujúcej okrem iného aj cenotvorbu a úhrady liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín z verejného zdravotného poistenia, ktorá by mala začať platiť od 1. januára 2026.

Info

Přihlašujte se přes registrační formulář ZDE

 

Kontaktní osoba: Lukáš Kotzina

                                 KMVS, advokátní kancelář, s.r.o.

                                 tel.: 296 210 562-3, e-mail: seminare@kmvs.cz 

 

FAQs:

Jak bude probíhat fakturace účasti na semináři/webináři?
Tradičně fakturujeme podle přihlášek, a to po konání akce.
 

Kdy obdržím prezentaci k seminář/webináři a přihlašovací údaje k webináři? Je přístup zaheslován.
Prezentaci rozešleme den před konáním webináře. Přihlašovací údaje budeme rozesílat ráno před konáním webináře v dostatečném předstihu, abyste měli čas na přihlášení (zadání hesla apod.).
 

Je možné, že se v rámci platby jednoho účastnického poplatku zúčastní dva různí kolegové z jedné společnosti?
Ano. Účast lze rozdělit tak, že v rámci jednoho účastnického poplatku za oba dva dny semináře se prvního dne zúčastní kolega zodpovědný za ČR, a druhého dne se pak zúčastní jiný kolega zodpovědný za SR. Prosíme pouze, abyste tuto informaci uvedli při přihlášení, a současně uvedli emailové adresy obou osob.
 

Je možné za úplatu dodatečně zpřístupnit záznam webináře?
Ano. V případě, že již dnes víte, že se semináře nemůžete zúčastnit, rádi Vám dodatečně zpřístupníme záznam z jeho přenosu. Stejně tak v případě, že z náhlých nečekaných důvodů se i přes plánovanou účast nakonec nezúčastníte, rádi Vám záznam dodatečně zpřístupníme.
 

Můžete případně uspořádat webinář či seminář (např. přes TEAMS či jinak) jen pro naši společnost a náš tým, a zodpovědět naše konkrétní dotazy, které nejsou určeny pro konkurenci ?
Ano. Rádi pro Vás připravíme samostatný (individuální) seminář (webinář) přesně podle Vašeho zadání a potřeb.
 

Můžeme zasílat dotazy před webinářem? Bude možné pokládat dotazy v rámci semináře/webináře?
Určitě! Za dotazy předem budeme moc rádi a zařadíme je do výkladu v rámci semináře/webináře. Své dotazy či preference zasílejte ideálně přímo Mgr. Liboru Štajerovi: libor.stajer@kmvs.cz.Další dotazy – během webináře – bude možné pokládat zcela diskrétně v rámci chatovacího okna či emailem.

Jak bude webinář probíhat?
Webinář bude zorganizován tak, abyste jej mohli nerušeně a ve vysoké kvalitě přenosu obrazu i zvuku v přímém přenosu absolvovat z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. Samozřejmostí je nejen to, že od nás v předstihu obdržíte unikátní přihlašovací údaje s pokyny pro jejich použití, ale také prezentaci v elektronické podobě. V průběhu webináře budete mít možnost, jak jste na to u nás zvyklí, pokládat dotazy přednášejícím zcela diskrétně prostřednictvím společného online chatu, který poběží po celou dobu s videopřenosem. Pro připojení k webináři nebude třeba instalovat žádný speciální program. Pouze se s využitím zaslaných přihlašovacích údajů přihlásíte prostřednicvím svého prohlížeče k webové stránce, kde poběží v níže uvedený čas „live stream“ interaktivního webináře.

Sestřih z již realizovaných webinářů můžete shlédnout na našem YouTube kanálu.