Dovolujeme si Vás tímto společně s kolegy ze společnosti VALUE OUTCOMES srdečně pozvat na webinář či pracovní snídani (podle Vaší preference), na němž se budeme již tradičně věnovat aktualitám z rozhodovací praxe Státního ústavu pro kontrolu léčiv a Ministerstva zdravotnictví v cenách a úhradách léčivých přípravků.
Tentokrát byly poměrně činné i soudy, a to jak české, tak jsme se po delší době dočkali i jednoho rozsudku Evropského soudního dvora, na jehož existenci a možnost výkladu tzv. transparenční směrnice je třeba nezapomínat. Tento judikát, byť nemá na českou praxi téměř žádný dopad, na semináři rozebereme, abyste byli tzv. plně v obraze.
Na úvod se zaměříme změnu cenového předpisu a také na závěry sektorového šetření ÚOHS.
Co se týče české soudní praxe, v prvé řadě bychom rádi zmínili výsledek dlouhou dobu vedeného sporu v kauze OSMIGEN, kterou jsme rozebírali i na předchozích seminářích, jelikož její dopad do rozhodovací praxe SÚKL mohl být dalekosáhlý. Nejvyšší správní soud na sklonku roku vydal klíčové rozhodnutí, kterým tyto obavy rozptýlil, jelikož zrušil rozhodnutí ministerstva v kauze OSMIGEN a učinil některé důležité závěry pro další výklad pravidel stanovování úhrad v referenční skupině. A první případy ze správní praxe již na tento rozsudek navazují a na semináři je rozebereme, jak lze rozsudek využít.
Další ze soudních rozhodnutí se týkalo otázky možné žaloby proti zrušovacímu rozhodnutí ministerstva, v jehož důsledku přípravek ztrácí úhradu a taková situace se tak přímo negativně dotýká nejen držitelů rozhodnutí o registraci, ale též zejména pacientů. Zda a kdy je možné žalobu proti takovému rozhodnutí podat soudy řešily v případě OSMIGEN a nově též v případu ACARIZAX z předvánočního období loňského roku. Oba případy z pohledu této otázky rozebereme.
Z rozhodovací praxe SÚKLu a MZ se budeme věnovat řadě rozličných otázek. Budeme zvlášť rozebírat otázku povinnosti držitele rozhodnutí o registraci k doléčení pacientů u VILP v případě zrušovacího rozhodnutí MZ a okomentujeme první závěry MZ k úpravě VILP po novu.
Zapadnout by neměla ani změna praxe k počítání lhůt při doručování v návaznosti na rozsudek NSS, kterou SÚKL avizoval již vloni, avšak v praxi ještě může činit některé potíže a pro dodržení lhůt ve správních řízeních je její pochopení klíčové.
Konečně se velmi prakticky podíváme na možnosti namítání cenových referencí (zejména maďarská, rumunská, slovinská, lotyšská a italská cena) a některé dílčí otázky s tím související (dostupnost z pohledu maximální ceny a úhrady, více stejných nejnižších cen a více referenčních přípravků, kdy SÚKL vydá další UKO).
Akci plánujeme jako tzv. smíšenou, můžete se tedy podle své preference zúčastnit osobně (cca 25 osob v krásných prostorách Truhlárny – Event room) nebo online (webinář). Před samotným konáním akce od nás obdržíte elektronickou verzi prezentace.
V případě, že se nemůžete zúčastnit a máte o webinář zájem, dejte nám vědět, rádi Vám za standardní účastnický poplatek poskytneme záznam z webináře.
Místo konání | osobně (účast na pracovní snídani) v prostorách Truhlárny – Event room nebo online přenos z prostor Truhlárny – Event room |
---|---|
Přednášející | Libor Štajer, partner KMVS Lenka Vlková, advokátka KMVS Tomáš Doležal, Value Outcomes Martin Ševec, Value Outcomes Monika Romaňáková, Value Outcomes |
Cena | Pracovní snídaně s osobní účastí v prostorách Truhlárny – Event room celkem 5.600,- Kč bez DPH za jednoho účastníka (zahrnuje účastnický poplatek, občerstvení a v případě zájmu i parkovné) nebo webinář celkem 5.300,- Kč bez DPH za jednoho účastníka |
Program |
|
Info | Přihlášky zasílejte na adresu seminare@kmvs.cz Kontaktní osoba: Akci plánujeme jako tzv. smíšenou, můžete se tedy podle své preference zúčastnit osobně (cca 25 osob v prostorách Truhlárny – Event room) nebo online (webinář). Před samotným konáním akce od nás obdržíte elektronickou verzi prezentace. Seminář s osobní účastí se bude konat v příjemném prostředí a krásně opravených prostorách Truhlárny – Event room (adresa Šaldova 5, Praha 8 — Karlín). Parkování je možné přímo v Šaldově ulici v hotelu Penta. Stačí vjet dolů do garáží a při odjezdu zaplatit na recepci (celkem cca 200,- Kč, neb cena za hodinu je 55,- Kč). Vždycky mají pár míst v garáži a hosté Truhlárny – Event room tohoto občas využívají (máme potvrzeno). Součástí semináře je i drobné občerstvení. Doporučujeme přijít s menším předstihem tak, abyste se stihli pohodlně usadit a připravit. Webinář bude zorganizován tak, abyste jej mohli nerušeně a ve vysoké kvalitě přenosu obrazu i zvuku v přímém přenosu absolvovat z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. V průběhu webináře budete mít možnost, jak jste na to u nás zvyklí, pokládat dotazy přednášejícím zcela diskrétně prostřednictvím společného online chatu, který poběží po celou dobu s videopřenosem. Pro připojení k webináři nebude třeba instalovat žádný speciální program. Pouze se s využitím zaslaných přihlašovacích údajů přihlásíte prostřednictvím svého prohlížeče k webové stránce, kde poběží „live stream“ interaktivního webináře. V případě Vašeho zájmu Vám můžeme na vyžádání poskytnout záznam z webináře. Pro případ, že se nemůžete zúčastnit, rádi pro Vás uspořádáme interní seminář či webinář přímo dle Vašich představ a konkrétních přání. Sestřih z již realizovaných webinářů můžete shlédnout na našem YouTube kanálu. |