Termín konání:

V období, kdy připravujete nové smlouvy na příští rok či zvažujete s tím související cenové a obchodní nabídky, Vás s kolegy z daňové kanceláře ECOVIS FACTA a.s. zveme na webinář věnovaný všemu kolem „cen“. Konkrétně se zblízka podíváme na problematiku nového cenového předpisu účinného od 1. ledna 2023, distribučních modelů, transferových cen, bonusů, cenových a inflačních doložek, daňových kontrol, aktuálních rozhodnutí v právní i daňové oblasti, to vše se zaměřením na oblast zdravotnictví.

Přijde Vám, že se na tomto poli vlastně nic dlouho nedělo a vše si našlo svoje stálé místo? Nenechte se mýlit, tato problematika se nám krásně profiluje a řada institucí získává čím dál širší znalosti a odborný vhled do této oblasti, který do řady společností může zanést řádný (nejen administrativní) vítr. A k tomu všemu nám Ministerstvo zdravotnictví připravilo ke konci roku téma k diskuzi… Jaké? Nový cenový předpis na léčivé přípravky a potraviny pro zvláštní lékařské účely, který zavádí novou definici jiné osoby dodávající léčivý přípravek na trh, kterou může být i osoba tvořící koncern s původcem nebo exkluzivní distributor. De facto to znamená možné změny v distribučních modelech léčivých přípravků v důsledku změny ceny původce, za kterou je zboží uváděno na český trh.

Jak se na změny vyplývající z nového cenového předpisu připravit a jaké jsou možné varianty distribučních modelů? To vše detailně probereme na semináři a stejně tak Vás seznámíme s aktuálními praktickými otázkami a situacemi, které Vás mohou potkat a na které je dobré být připraven.

Stranou našeho webináře nenecháme ani otázky související se současnou ekonomickou situací a budeme se právním i daňovým pohledem věnovat inflačním a cenovým doložkám, a to jak ve standardním odběratelsko-dodavatelském řetězci, tak při dodávkách realizovaných v rámci plnění veřejných zakázek.

Tématu veřejných zakázek se ostatně bude podrobně a prakticky věnovat náš další seminář/webinář, který se bude konat v následujících měsících v závislosti na aktuálním dění (zejména vydání druhého dílu metodiky k nákupu léčiv).

Místo konání

Osobně (účast na semináři) v event room Truhlárna v Karlíně

nebo

online přenos z event room Truhlárna v Karlíně

Přednášející

Libor Štajer, partner KMVS

JUDr. Kateřina Davidová, advokát KMVS

JUDr. Lenka Vlková, advokát KMVS

Ing. Kateřina Frýbová, daňový poradce ECOVIS FACTA

Cena

Pracovní snídaně s osobní účastí v event room Truhlárna celkem 5.400,- Kč bez DPH za jednoho účastníka (zahrnuje účastnický poplatek, občerstvení a v případě zájmu i parkovné)

nebo

webinář celkem 5.100,- Kč bez DPH za jednoho účastníka

Program

PRÁVNÍ ČÁST

  • nový cenový předpis
  1. jaké změny přináší cenový předpis? Přehled změn;
     
  2. změna v definici jiné osoby dodávající LP na trh;
     
  3. dopad změny do distribučních modelů;
  •     bonusy
  1. jak si poradit s nesprávně uplatněným bonusem?
     
  2. jak se postavit k bonusu během referenčního období, kdy mi skončila smlouva?
     
  3. bonus ve skupině příjemce bonusu (např. lékárenské řetězce) - jak si správně vše na začátku připravit, adresnost VS neadresnost a proč?
  • inflační a cenové doložky ve smlouvách s odběrateli a nemocnicemi
  1. proč je do smluv dávat a zda vůbec?
     
  2. jak správně formulovat inflační doložku?
     
  3. jak číst v inflačních doložkách nemocnic během veřejné zakázky, jaké jsou možnosti dodavatele a nemocnice…

DAŇOVÁ ČAST

  • bonusové otázky a odpovědi ve světle aktuálních daňových kontrol
  • nový směr finančních úřadů, kterým se nyní ubírají při daňových kontrolách 
  • praxe finančních úřadů v kontextu klíčového rozhodnutí NSS ve věci Distribuce léčiv a poskytování marketingových služeb
  • aktuality z daňové judikatury a legislativy, dopadající i na společnosti v oblasti zdravotnictví
  • transfer pricing - stále více v hledáčku správců daně

Info

Přihlášky zasílejte na adresu seminare@kmvs.cz

Kontaktní osoba:

Pavla Pospíšilová
KMVS, advokátní kancelář, s.r.o.
tel.: 296 210 562-3, e-mail: seminare@kmvs.cz 

Akci plánujeme jako tzv. smíšenou, můžete se tedy podle své preference zúčastnit osobně (cca 25 osob v restauraci Altány Kampa) nebo online (webinář). Před samotným konáním akce od nás obdržíte elektronickou verzi prezentace.

Seminář s osobní účastí se bude konat v příjemném prostředí event room Truhlárna v Karlíně (adresa Šaldova 5, Praha 8 — Karlín).  Součástí semináře je i drobné občerstvení. Doporučujeme přijít s menším předstihem tak, abyste se stihli pohodlně usadit a připravit.

Webinář bude zorganizován tak, abyste jej mohli nerušeně a ve vysoké kvalitě přenosu obrazu i zvuku v přímém přenosu absolvovat z pohodlí Vašeho domova či kanceláře. V průběhu webináře budete mít možnost, jak jste na to u nás zvyklí, pokládat dotazy přednášejícím zcela diskrétně prostřednictvím společného online chatu, který poběží po celou dobu s videopřenosem. Pro připojení k webináři nebude třeba instalovat žádný speciální program. Pouze se s využitím zaslaných přihlašovacích údajů přihlásíte prostřednictvím svého prohlížeče k webové stránce, kde poběží „live stream“ interaktivního webináře.

V případě Vašeho zájmu Vám můžeme na vyžádání poskytnout záznam z webináře. Pro případ, že se nemůžete zúčastnit, rádi pro Vás uspořádáme interní seminář či webinář přímo dle Vašich představ a konkrétních přání.

Sestřih z již realizovaných webinářů můžete shlédnout na našem YouTube kanálu.